Bella & Smulan

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Utställning mm

Av bellaochsmulan - 11 juli 2011 09:07

Först måste jag berätta att vi skall ställa ut Bella på Tollarp. Det skall bli jätte kul. Vi hade sedan länge tänkt att åka ner till Tollarp dagaran så vi sa att det är ju en kul grej att när vi ändå åker ner så kan vi se vad hon får för bedöming när det bara är gårdisar.

Så nu tränar Wilma och Bella på hur man skall gå i ringen och att stå fint på bordet mm.

Wilma och Bella har börjat att träna lite hinder inför höstens nybörjar kurs i Agillity. Dom e jätte duktiga. Ihelgen så var det våra Dynor till utemöblerna som blev agility tunnel.

Tänkte fortsätta lite på temat jag började på förra inlägget, Bellas egenheter och bravader.

Fånga såp bubblor är en ny kul grej. Hon tycker det är jätte kul att jaga och hoppa efter alla bubblor som flyger runt. Hon ser rätt kul ut när hon skuttar/flyger runt för att jag bubblorna.


Det första Bella gör när vi kommer ner till Frillesås. Först så springer hon ett par snabba varv på gräsmattan, man ser henne knapp för att hon är så snabb när hon är klar med det så rullar hon sig på gräsmattan. Det är en speciel rullnings metod hon kör med! Först så skall hon rulla sig sen så lägger hon sig på rygg och putter runt sig själv med bak benen så hon kasar sig fram. Det kan bli flera meter ibland.


Vi har börjat träna på en ny grej som hon har blivit jätte duktig på som jag vet att Mamma Hallon och Humla är jätte gryma på.   Hitta och öppna snus dosor. Det tog inte många sekunder innan hon fattade grejen, så fort snus doserna kommer fram blir hon så upphetsad att hon skakar. Skynda er och göm dom jag viil, jag vill, jag vill leta nu...... 


Det var allt för denna stund, men det kommer snart mera.

 
 
Lotta

Lotta

12 juli 2011 16:34

va sköj, när ska ni göra detta? :)

http://aaattol.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bellaochsmulan - 1 april 2016 16:51


Så skönt !! ?????? är här. Vi njuter.

Av bellaochsmulan - 28 mars 2016 19:27


Idag så har vi varit och gjort Göteborg osäkert. Vi har varit på lång promenad i Göteborg. Jätte bra social träning för Bella och Lexie. Vi fick fylla på vår energi på brogyllen. Det var jätte mysigt att vi alla fick komma in och fika. Vovarna fick v...

Av bellaochsmulan - 23 januari 2016 20:19


Så här gott ligger man i soffan och myser.

Av bellaochsmulan - 22 december 2015 22:50


Så här myser vi i soffan. Det är gött att ligga nära.

Av bellaochsmulan - 3 juli 2015 18:04

imorgon så blir Lexie 10 veckor tiden har gått så fort. Jag har kommit fram till att Lexie är fransk istället dansk för hon älskar att äta SNIGLAR!! Detta märkte jag redan första dagen hon äter alla sorters sniglar vilket matte måste ta ur munnen på...

Skapa flashcards